Monday, February 25, 2013

Abang batuk!~~

Assalamualaikum wbt...
Semalam lagi dah terpikir untuk tidak ke sekolah dan menjaga si abang.Sudah dapt jangka yang abang akan batuk teruk hari ni....Tp memandangkan kerja di sekolah yang bertimbun dan perjanjian untuk melatih team bola baling ...ku gagahi kaki melangkah ke sekolah walaupon kepala berserabut.
1.
Team bola baling nak bertanding peringkat kelompok, owh..sungguh rajin untuk seorang ibu untuk melatih anak2 murid berlatih sedangkan anak sakit...kadang2 kita sukar mengwal keadaan.orang mungkin xfaham kenapa kita bertindak dan mencari alasan untuk mengatakan tidak. sebbnya hanya kita yang tahu. Allah Maha Mengetahui.
Berkali2 pengasuh menelefon. Lepas tuh saya menelefon papa. "Papa amik abang kul 2 ". Tp memandangkan hari hujan sudah pasti papa xboleh berbuat demikian. Papa hanya mempunyai sebiji sekuter....hoho....hati runsing. Last skali saya cancel kan latihan dah terus memecut... Ape terjadi saya juga yang susah. Alhamdulilah , abang still under contol.
2.
Abang batuk... Saya mungkin berbeza pendapat dengan suami saya. Saya lebih suka untuk menggunakan alternative way untuk ubatkan batuk. Saya tidak suka mengambil ubat sebb tu saya tidak suka anak saya mengambil ubat juga.  sudah seminggu anak2 batuk dan saya hanya memberi madu untuk melegakan. Namun mungkin kerana tidak berapa menjadi suami terus bawak ke klinik. Bukan saya tidak berusaha untuk memberikan yang terbaik untuk anak, tp saya takutkan effectnya . Terutama kepada si abang yang selalu diberikan ubat batuk, nebulizer dan sega bagai ubat.
Korang camne ?
3.
Pergi ke Klinik...Goverment klinik. Masa menunggu memang tidak boleh dipertikaikan lagi. Lepas tuh Dr, hanya bertanyakan sakit ape. Sya bgtau anak saya batuk. Dr. hanya meletakkan steteskop dan selepas tuh terus menulis notes ubat dan medical repot. Bila nak keluar dia cakp "ok nnt pegi amik ubat". Itu saja. Saya pon terkeluar,"tak payah neb la ek" dalam hati sebenarnya lega memikirkan paru2 anak clear dari jangkitan virus. tp DR. pulak yang merasakan bahawa saya memerlukan nya menbuat decision untuk neb. Adooooi... I knew it almost 5. Dont get me wrong DR.
Hhuhuhuhuuuu
4.
JUst sharing note dar dr. zubaidi...semoga kita boleh avoidkan dari ubat2
PERlukan Ubat selsema

5. Jom Selawat Syifa Semoga abang sihat
 

No comments: